czwartek, 14 kwietnia 2011

Bananowe placuszki z płatkami owsianymi

Ostatnio mam ochotę na wszelkiego rodzaju naleśniki, placki i placuszki. Gdy tylko spotrzegłam te u Kaś pomyślałam - to jest to. Przepis nie zawiódł. Są słodkie, puszyste i obłędnie bananowe! Najlepsze jeszcze ciepłe. Podawać z dowolnymi dodatkami, choć mnie smakują i bez nich. Smaży się łatwo, nie przywierają do patelni.




Składniki:
  • duży, dojrzały banan
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • jajko, najlepiej duże
  • łyżka fruktozy (ja dałam płaską łyżkę cukru)
  • 2 - 3 czubate łyżki mąki pełnoziarnistej (dodałam zwykłej pszennej)
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • ew. oliwa do smażenia

Wykonanie:

Płatki owsiane zalać ok. 1/3 szklanki wrzątku i odstawić do napęcznienia. Wymieszać z rozgniecionym bananem, jajkiem, fruktozą (cukrem), solą i proszkiem do pieczenia. Dodać tyle mąki, aby masa była dość gęsta. Rozgrzać patelnię z niewielką ilością tłuszczu i smażyć placuszki na obu stronach.

Smacznego! 


6 komentarzy:

  1. ooo to jest to! Zrobię dzisiaj wieczorem, dodam jeszcze jakiś sosik z karmelizowanych bananów :)

    Apetyczne zdjęcia :)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne placuszki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm wygląda mi na pyszną awaryjną słodkość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nasze ulubione z bananem... Pychotka

    OdpowiedzUsuń
  5. ale puszyste! fajnie, że posmakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam cukru, jem z dżemem - pychota! :)

    OdpowiedzUsuń