piątek, 16 grudnia 2011

Oreo cupcakes

Na blogu od dłuższego czasu zastój, ale cóż poradzić, gdy przytłacza natłok obowiązków, a mój organizm zaczyna poważnie odczuwać znaczny deficyt snu... Na pewno w okolicy Świąt będzie mnie tu więcej. :)


Wypiek, który dzisiaj Wam prezentuję nie jest korzenny, orzechowy ani makowy, lecz doskonale sprawdzi się w roli gwiazdkowego prezentu. 

Coś, co chodziło za mną od dawna i tylko czekało na odpowiedni moment. W końcu przeżyłam swój "cupcake'owy" debiut!  Szczególnie intrygowały mnie te z dodatkiem ciastek Oreo, więc takie właśnie poczyniłam.

Krem powstał na bazie masła, ponieważ miałam pewność, że taki będzie równie dobrze wyglądał następnego dnia. Jestem jednak ciekawa kremu na bazie serka i w ramach domowych eksperymentów kiedyś taki wykonam. Nie obyło się bez komplikacji, gdyż zaginął mi rękaw cukierniczy, lecz metodą zastępczą udało się osiągnąć przyjemny efekt wizualny.


Jak smakują? W tym momencie odrzucam skromność na bok, gdyż muszę powiedzieć, że czekoladowe ciasto ucierane, które stanowi bazę tych babeczek jest genialne! Jedno z najlepszych (może nawet najlepsze?) jakie jadłam. Jako, że nie jest za słodkie dobrze smakuje ze słodkim kremem z drobinami ciastek. 


Ta, dam!




Przepis na ok. 16 babeczek



Składniki:

  • 50 g kakao
  • 240 ml wrzątku
  • 175 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 110 g masła w temperaturze pokojowej
  • 200 g cukru
  • 2 duże jajka
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
Krem maślany:
  • 150 g masła
  • 160 g cukru pudru
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • pokruszone ciastka Oreo bez kremu
Przygotowanie:

W małej misce wymieszaj wrzątek z kakao, odstaw do ostygnięcia.

W drugiej misce wymieszaj mąkę, proszek do pieczenia i sól.

Następnie utrzyj cukier z masłem na jasną, puszystą masę. Dodaj jajka (po kolei). Ubijaj aż masa będzie kremowa. Wmieszaj ekstrakt waniliowy.

Rozgrzej piekarnik do 180*C. Wypełnij foremki lub papilotki ciastem do 2/3 wysokości i piecz przez 16-20 minut do czasu aż patyczek wyjęty z ciasta będzie suchy. Nie należy piec ich za długo, gdyż mogą być suche. Wyjmij z piekarnika i ostudź. Ozdabiaj babeczki dopiero po zupełnym ich wystygnięciu.

Krem:

Ubij masło mikserem na puszystą masę, dodaj cukier i ubijaj aż masa będzie gładka i puszysta (ok.2 min) Dodaj ekstrakt i miksuj jeszcze przez moment.


9 komentarzy:

  1. o, ja bardzo podobne ciasto robiłam i też sobie chwalę. :)
    a cupcake'i, jak wszystko z oreo, jak dla mnie - marzenie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają świetnie :)
    A ja zapraszam do mojego konkursu

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zakochana :) Uwielbiam oreo! Przepis zapisuję. Sprawdzi się na przyjęcie sylwestrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojj, chciałabym dostać prezent w tak pysznej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O! Widziałam je w Cupcake Corner, ale jeszcze nie miałam okazji spróbować... więc skoro mówisz, że są takie pyszne to na pewno prawda :-) Będę w tym tygodniu robiła serkowy krem do cupcakes, to mogę dać Ci znać jak wszyło, tylko muszę go jeszcze jakoś dopracować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. jaka wieeelka pychotka!:)
    nigdy nie jadlam oreo!:<
    muszę spróbować, widziałam juuż nawet sernik z nim na czele.

    obserwujemy?:)

    OdpowiedzUsuń