środa, 1 czerwca 2011

Muffinki z rabarbarem

Pyszna prostota na Dzień Dziecka! 

Muffiny w wydaniu z kwaskowym rabarbarem w środku. Miękkie, puszyste, wilgotne! 

Miłego świętowania, bo każdy z nas ma trochę dziecka w sobie ;)
 
Przepis zaczerpnięty stąd.



Składniki na 12 muffinek:

 - 2 szkl. mąki pszennej
 - 2 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
 - 5 łyżek cukru
 - 1/4 łyżeczki soli
 - 1 szkl. jogurtu naturalnego
 - 1 jajko
 - 100 ml oleju
 - 200 - 300 g rabarbaru

Wykonanie: 

Rabarbar umyć i pokroić na małe kawałki. Składniki suche wymieszać, w drugiej misce wymieszać składniki mokre. Połączyć składniki suche i mokre, dodać rabarbar i wymieszać. Blaszkę na muffiny wyłożyć papilotkami i nakładać ciasto. Piec w 200 st. C ok. 20-30 min.

Moje muffinki przed pieczeniem posypałam kruszonką z tego przepisu, który wykorzystałam wcześniej do brioszek.  




8 komentarzy:

  1. wszystkiego najpyszniejszego z okazji Dnia Dziecka :) i ja bym poprosiła taką muffinkę, bo nic wczoraj nie upiekłam i właśnie sączę samotną kawę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie, w sam raz dla dzieci, ale i dorośli na pewno się skuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie, ze Ci smakuja:) i jakie ladniutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne muffinki dla małych i dużych dzieci:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale one kusząco wyglądają, i jeszcze ta kruszonka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I u mnie będzie dzisiaj rabarbar w roli głównej :)) Tylko w formie ciasta. Nie planowałam jeszcze jakiego, pewnie skończy się na tym, że zmieszam to, co mam w lodówce, bo na zakupy już dzisiaj nie mam siły :) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałam Cię serdecznie zaprosić na swój blog do konkursu, w którym do wygrania są bardzo fajne piekarniki z najnowszej kolekcji. Jedyne co musisz zrobić, to pod tym wpisem http://gotowaniecieszy.blox.pl/2011/05/Konkurs-z-firma-Amica.html zamieścić przepis na swoją ulubioną zupę.

    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia

    OdpowiedzUsuń