niedziela, 24 stycznia 2016

Pasta z ciecierzycy z suszonymi pomidorami

Nie mogę jeść nabiału, więc wszelkiego rodzaju sery i serki do kanapek odpadają, co w takim razie? W sklepach pojawia się coraz więcej różnego rodzaju smarowideł warzywnych, ale cena jest powalająca, nieadekwatna do zawartości i mimo wszystko nadal można znaleźć jakieś niechciane składniki (np. wszędobylski cukier czy wypełniacze sojowe).

3 główne składniki, chwila miksowania i gotowe. Wystarczy tylko doprawić według uznania.

Ja już kombinuję, z czego jeszcze można zrobić pastę do kanapek. Jakieś pomysły?

Składniki:
  • 40g orzechów włoskich (ja swoje uprażyłam na patelni)
  • 10 pomidorów suszonych (z oleju)
  • puszka ciecierzycy lub 1/3 szklanki ciecierzycy suchej
  • sól i inne przyprawy do smaku
  • 2-3 łyżeczki oleju z pomidorów lub innego ulubionego

Wykonanie:

Ciecierzyce suchą gotujemy wg przepisu na opakowaniu. Ciecierzycę z puszki odsączamy i przepłukujemy. Orzechy (można podprażyć) mielimy, do malaksera/blendera wrzucamy ciecierzycę i pomidory oraz 2-3 łyżeczki oleju z pomidorów lub innego ulubionego, dla uzyskania lepszej konsystencji. Po uzyskaniu gładkiej masy doprawić. Ja użyłam soli, chilli, mielonej kolendry.

Uwagi: Ciecierzyca musi być dobrze ugotowana, inaczej pasta będzie sucha, można wtedy dodać kilka łyżek wody z gotowania.

Przepis na pastę znalazłam tutaj.


2 komentarze:

  1. Uwielbiam pastę z cieciorki. Z suszonymi pomidorami jeszcze nie robiłam, ale z przyjemnoscią wypróbuję przepis. PysznoŚci! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam pasty :) ta wygląda na bardzo smaczną :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń