wtorek, 20 września 2011

Suszone pomidorki koktajlowe. I sałatka.

Koktajlowe pomidory rosnące w moim ogródku nie znalazły w tym roku zwolenników.
Na szczęście znalazłam ten przepis i tym samych los czerwonych kulek diametralnie się odmienił.

Dzięki nim w kuchni zapanowała prawdziwie włoska atmosfera. W unoszącym się aromacie czuć było ciepło, słońce i wakacyjne wspomnienia...

Mogą Wam posłużyć jako dodatek do sałatek, makaronów, pizzy, kanapek itp., itd. Wszystko zależy od inwencji!

Jeżeli nie hodujecie pomidorków możecie je teraz kupić po przystępnej cenie na targu. Niewiele zachodu, a efekt rewelacyjny.



Poniżej przedstawiam również szybką sałatkę z ich wykorzystaniem. Jest tak smaczna, że zamierzam ją robić codziennie aż do znudzenia :D



Suszone pomidory koktajlowe

1 kg pomidorków koktajlowych
4 łyżki oliwy z oliwek
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cukru
płaska łyżeczka tymianku
(dałam suszoną bazylię)
2 listki laurowe pokruszone

Piekarnik nagrzać do 100 st C.
Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
 Pomidorki umyć, przekroić na pół (można wyjąć z nich pestki, ale ja tego nie zrobiłam) i ułożyć na blasze nacięciem do góry.
Posypać cukrem, solą, przyprawami i polać równomiernie oliwą.
 Wstawić do piekarnika na ok. 5-6 godzin
(u mnie trwało to krócej - ok. 4 godz.) Po wyjęciu ostudzić i albo zużyć je od razu albo przechowywać w słoju zalane oliwą z oliwek.



Szybka sałatka z suszonymi pomidorami 

sałata lodowa
sos vinegret lub grecki
ser feta
suszone pomidory

Drzemy liście sałaty. Dodajemy fety wg uznania. Polewamy sosem i dekorujemy pomidorkami ( u mnie 1-2 łyżek na miseczkę).

Smacznego! :)

9 komentarzy:

  1. lubię, bardzo. szczególnie z makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. sałatka super, na pewno wypróbuję takie połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Huh, wygląda pracochłonnie, ale z pewnością jest pyszne. Jak się mówi - bez pracy nie ma ko...sałatek, huhu, nieśmieszny żarcik badzo śmieszny :D

    OdpowiedzUsuń
  4. To zdecydowanie moje smaki, rozpływam się na samą myśl :)

    OdpowiedzUsuń
  5. przefajny masz nagłówek;)
    suszone pomidorki- miodzio
    Buziaki jesienne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham pomidory, takze to cos dla mnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz ten przepis na suszone pomidory jest naprawde swietny. Musze zrobic i wyprobowac!!!
    P.S. Chce komentowac twoje wpisy ale musze sie logowac ?? grrrrrr

    OdpowiedzUsuń