piątek, 5 lutego 2016

ZDROWE PRZEKĄSKI #1: Chipsy bananowe z piekarnika

Dzisiejszym postem rozpoczynam cykl ZDROWE PRZEKĄSKI, czyli jak sama nazwa wskazuje lepsze, zdrowsze i domowe propozycje na przekąski, które możecie zabrać ze sobą do pracy, szkoły czy po prostu podjadać podczas oglądania nowego odcinka serialu.

Uwielbiam chipsy bananowe, jednak nie spotkałam jeszcze w sklepach takich, które nie byłyby dosładzane czy to cukrem, czy to jeszcze gorszym syropem glukozowo - fruktozowym. W związku z czym zrobiłam swoje.

Cały proces trochę trwa, musicie mieć kilka wolnych godzin, ale robią się same. Są pyszne i naprawdę chrupiące, bardziej delikatne od tych sklepowych.

WSKAZÓWKA: żeby zapobiec ciemnieniu bananów przed pieczeniem należy je spryskać sokiem z cytryny. Ja tego nie zrobiłam (nie miałam cytryny pod ręką), dlatego wyszły takie ciemne. 


Co potrzeba:


  • banany (ilość dowolna)
  • sok z cytryny
Nagrzać piekarnik do 100*C.

Banany pokroić na na ok. 2-3 mm plasterki. Zanurzyć lub skropić sokiem z cytryny i rozłożyć na wyłożonych papierem do pieczenia blachach. Piec banany przez ok. 2-3 godziny. Można czasami uchylić delikatnie piekarnik i tak suszyć przez kilka minut.

WSKAZÓWKA: wyjęte z piekarnika banany prawdopodobnie nie będą całkowicie suche, dlatego jeśli po 5 minutach od wyjęcia nie zrobią się chrupkie należy włożyć je ponownie do piekarnika na ok. 15-20 min.



4 komentarze:

  1. chipsy bananowe...ciekawe ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na przekąskę muszę wypróbować bo nigdy takich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale smakowita przekąska! mniam :)

    OdpowiedzUsuń